Een paar tips om goed te herstellen na een pittige, maar leuke spinningles! Veel van deze tips zijn al eens langsgekomen hier, maar nu eens alles op een rijtje gezet door Hello Fresh

Op zoek naar de lekkerste recepten en de beste tips voor in de keuken? Ontdek het hier: Tips voor herstel na het sporten
BLOG.HELLOFRESH.NL
 
 

 

 

 

Zondag 6-11-2016

Op dit moment hebben we geen spinninglessen op de zondagochtend ivm met de lage opkomst.

Bij veel vraag naar deze lessen zullen we dit opnieuw bekijken.

 

 

Tip van Piet:

Gezien zaterdag 23/1/16 in de bijlage PZC/AD

Dus kom lekker spinnen om calorieën te verbranden. 
Dit kan elke dag van de week behalve op zaterdag.
Maandag/woensdag 19.00-20.00 uur ,Piet Oostdijk
Dinsdag/donderdag 19.30-20.30 uur, Nazha Moeleker
Vrijdag 20.00-21.00 uur Steph van Zijl

Kosten €4,50

 
foto van Indoorcycling Omnium.
foto van Indoorcycling Omnium.
foto van Indoorcycling Omnium.

 

 

Weekendtip van Piet 22/1/16

Vanaf aanstaande zondag kan je elke zondagochtend van 9.30 uur tot 10.30 uur een uurtje lekker trainen! 
We doen dit in same/nwerking met Nazha en Steph van Spinning Centrum Goes. 
Zo heb je elke week een andere trainer, leuk voor de afwisseling.
Kosten €4,50

Na afloop kan je lekker een kopje koffie of verfrissing gaan drinken in het Omniumrestaurant, of neem eens een lekkere duik in het zwembad. Je kan ook een bezoek brengen aan het Omnium Tropische Bos en koffie drinken tussen het groen.
Info over prijzen zwembad en bos bij de Omnium kassa.

 

Tip van Piet voor een sportieve start! 7/1/16

Het nieuwe jaar is weer begonnen! 
Genoten van de vrije tijd?
Nu de feestdagen kilootjes er weer af krijgen? Dan moet je wel meerdere keren per week sporten!

- ga bijvoorbeeld 2 keer spinnen en 1 keer hardlopen
- pak verder de fiets naar je werk ( als dat mogelijk is)
- Nee, niet de lift pakken maar de trap

Met al deze dingen gaan de kilootjes er geleidelijk weer af.

 

 

Tip van Piet 16/12

Motivatietip van Piet:

Dipje in de motivatie om te komen spinnen in deze tijd, want
- ik heb het al zo druk
- het is koud/slecht weer en ik wil mijn warme huis niet uit
- ik heb na mijn werk geen zin
- het is vakantie

Hoe vind je weer de motivatie?
- plan je uurtje spinnen vooruit op de kalender/in je agenda
- ga samen met een vriend/vriendin/partner en spreek dit af
- bedenk dat je van een uurtje spinnen weer de nodige energie krijgt,ook al kost het de nodige inspanning 
- denk aan het uurtje lekkere muziek, goed gezelschap en vooral het genieten van de lekkere training
- beloon je na het spinnen met een lekkere film, onderuit op de bank.

Je conditie blijft deze feestdagen op peil, want Piet zijn lessen gaan gewoon door

Tip van Piet 2/12


De decembermaand is een maand van feestdagen met voor de meeste mensen ongezonder eten dan normaal. Maar is dat ECHT zo’n probleem?? Als je het een beetje binnen de perken houdt, hoeft dit geen probleem te zijn.
- Maak je dus niet te druk! Vergeet niet dat december juist ook een ontzettend leuke maand is!
- Let met Sinterklaasavond, tijdens de kerstdagen en met oud en nieuw niet teveel op gezond eten.
- Ga deze dagen gewoon heerlijk genieten! Af en toe ongezond eten is ,in mijn ogen, totaal geen probleem. De andere dagen eet je gewoon gezond.
‘Je komt niet aan tussen kerst en oud en nieuw, maar tussen oud en nieuw en kerst!’
- De spinninglessen op maandag- en woensdagavond gaan heel december door, dus ook tussen kerst en oud en nieuw kun je lekker sporten!


Bron:https://www.optimavita.nl/voeding/gezond-leven-in-december

                                                                 .

 

 

Tip van Piet 26/11

Vervolg op de tip van Piet over sportdrank :
Ga je langer dan een uur fietsen? Dan is het belangrijk om niet alleen je vochtvoorraad, maar ook je koolhydraten aan te vullen. Hierin voorziet een isotone sportdrank. Hierin is de hoeveelheid opgeloste suikers en zouten (ongeveer) gelijk aan die in het bloed en worden hierdoor goed opgenomen.
Zelf een sportdrank maken is niet moeilijk:
...
- Vul een bidon met water. Voeg naar smaak (vitaminerijke) siroop en een mespuntje zout toe.
- Vul een bidon voor de helft met water. Vul aan met fruitsap en voeg hier een mespuntje zout aan toe. Fruitsap uit een pak of zelf geperst.
- Vul een bidon met water. Voeg een eetlepel fijne kristalsuiker en een mespuntje zout toe. Eventueel een beetje citroensap toevoegen voor de smaak.
- Schep in een bidon 2-3 scheppen maltodextrine ,voeg een mespuntje zout en een scheutje siroop naar smaak toe. Vul aan met water. Voeg een beetje citroensap toe.
Bron: Fiets.nl; powersupplements.nl

                                                  

 

Tip van Piet 11/11


- heeft het drinken van sportdrank zin of is het onzin?
-Als algemene richtlijn kan worden gegeven:...
-Tot een duurinspanning van 1/2 - 1 uur is geen speciale sportdrank nodig. In veel gevallen kan volstaan worden met water.
-Als de duurinspanning langer duurt, verdienen sportdranken de voorkeur.
- Sportdrankjes zijn over het algemeen niet echt goedkoop
- Sportdrankjes bevatten vooral veel suikers.
Dus tijdens en na een uurtje spinning is het drinken van gewoon kraanwater een goede optie.
Meer weergeven
Zin en onzin van Sportdranken | gezondheid.be
Sportdranken zijn in. Volgens de producenten verbeteren ze de prestaties en bevorderen ze het herstel na een inspanning. Maar klopt dat ook? Of kan men net zo goed water of vruchtensap drinken?


gezondheid.be|Door Gezondheid nv

                                                          
Tip van Piet 5/11

Hoe intensiever je gaat sporten, hoe meer calorieën je zult verbranden.
Ook enkele uren nadat je hebt gesport gaat dat proces van verbranden door.
...
Het zorgt ervoor dat je ook de rest van de dag een hogere stofwisseling behoudt.
Na een afwisselende spinningles (met intervallen= rustig en daarna intensief trappen) worden in de volgende 24 uur nog zeker 400 calorieën extra “na”verbrand.
Dus ook tijdens de rust na de training blijf je nog extra verbranden.
Zo geniet je nog langer van de bergetappes van afgelopen week!
(bron: goed gezond.info)

 


Tip van Piet 28/10

- Naast het spinnen worden vaak oefeningen gedaan om de rompstabiliteit te verbeteren.
- Hieronder verstaan we het verbeteren van de kracht, de stabiliteit en de samenwerking van de spieren van rug, buik en bekken.
- Een goede core stability ( rompstabiliteit) zorgt voor een betere stabiliteit op de fiets....
- voorbeeld van oefeningen zijn: de plank, zijwaartse plank, fiets crunches en schuine crunches.
- Doe de oefeningen regelmatig 10-15 minuten .
- verschillende oefeningen zijn op YouTube te vinden


https://youtu.be/Q8pDwqMSBxk